Na maanden van plannen is het dan toch eindelijk gestart, de bouw van showbaan Waldbrunn an der Veluwe! De showroom van DTS in Ermelo is aangepast waardoor er ruimte is ontstaan voor het eerste deel van de modelbaan. Waar we bij DTS voor klantprojecten vaak kiezen voor CNC gefreesde- of
vorig jaar zomer was ik gestart met de bouw van Station Waldbrunn. Een kit van Faller die ik heel passend vind voor het project. Een fictief Station, dat dan weer wel. Ik ben gestart met het in de primer zetten van de muren en andere onderdelen. Om vervolgens de stenen
Vandaag ben ik verder gegaan met het plaatsen van de basis spanten. Deze moest ik nog wel even aftekenen aan de hand van het baanplan en de werkelijkheid. Een aardig klusje omdat de tekening en de werkelijkheid nooit 100% gelijk zijn. Vooral de geplande hoogteverschillen, de aflopende provinciale weg voor
Dit keer ben ik bezig geweest om de rijstroken aan te brengen, waar ik de vorige keer was geeïndigd met een deel van het station. Deze keer zijn we verder gegaan met het deel aan de rechterzijde waar naast de rijstrook van het spoor ook een afdalend wegdek te vinden
Afgelopen vrijdag is Heinz van MCC ModelCarParts langs geweest om het MCC wegdek voor de geautomatiseerde voertuigen in te meten. Daarmee weet ik nu ook wat er qua voertuigen mogelijk is en hoeveel ruimte ik daarvoor mag reserveren. Dit gaat overigens erg leuk worden. Dit weekend ben ik gestart met